برگزاری اولین نشست تخصصی حمایت از آفت کش های غیرشیمیایی در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

برگزاری اولین نشست تخصصی حمایت از آفت کش های غیرشیمیایی در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل به نقل از روابط‌عمومی مجتمع تیرتاش، اولین نشست علمی و تخصصی با موضوع حمایت و توسعه همه جانبه از تولید آفت کش ها و فرآورده های غیرشیمیایی و بیولوژیک بر پایه گیاهان در روز سه شنبه، ۱۰ مهر ۱۴۰۳ در سالن اجتماعات شیخ بهایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.

در این جلسه که دکتر سهندی معاون و دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، خانم دکتر حیدری نماینده سازمان حفظ نباتات کشور، دکتر غفارزادگان رئیس پروهشکده گیاهان دارویی و شرکتهای تولید کننده آفت کش های غیرشیمیایی حضور داشتند، نمایندگان شرکت های حاضر به معرفی محصول و ارائه نظرات خود پرداختند.

نماینده سازمان حفظ نباتات، ضمن توضیح اطلاعات مورد نیاز جهت کسب مجوز آفت کش های غیرشیمیایی، اشاره کرد که در حال حاضر تعداد 67 آفت کش بیولوژیکی و غیرشیمیایی در داخل کشور تولید و دارای مجوز می باشند.

گفتنی است دکتر میرکریمی مدیر مجتمع تحقیقات و آموزش تیرتاش نیز ضمن معرفی محصولات غیرشیمیایی این مجتمع که در زمینه کنترل آفات گیاهان تولید شده اند، به مشکلات موجود در زمینه اخذ مجوزهای مورد نیاز تولید، بهره برداری و فروش اشاره کرد.