بهره برداری از ۳ دیزل ژنراتور برق خودتامین در مجتمع دخانیات گیلان؛ ادامه روند رو به رشد تولید

به یاد شهدای خدمت انجام گرفت؛

بهره برداری از ۳ دیزل ژنراتور برق خودتامین در مجتمع دخانیات گیلان؛ ادامه روند رو به رشد تولید

آیین بهره برداری از ۳ دستگاه دیزل ژنراتور‌های برق خودتامین مجتمع دخانیات گیلان با یاد و به نام «شهدای خدمت» در رشت برگزار شد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل؛ آئین راه اندازی و بهره برداری از ۳ دستگاه دیزل ژنراتور برق خودتامین مجتمع دخانیات گیلان به ظرفیت ۴ مگاوات، شنبه ۶ مرداد، با یاد و نام «شهدای خدمت» و با حضور  جبار کوچکی نژاد، مهدی فلاح، محمدرضا احمدی؛ نمایندگان شهرستان‌های رشت، سعید رحمت زاده؛ نماینده شهرستان صومعه سرا و ولی داداشی؛ نماینده شهرستان آستارا و سردار دامغانی؛ فرمانده سپاه قدس گیلان، سیدابوالحسن رضوی؛ رئیس هیئت مدیره، محمدحسین حسنی؛ عضو هئیت مدیره و سرپرست معاونت اداری مالی، نصراله رحمن زنجانی؛ عضو هیئت مدیره و مدیر بازرسی و حسابرسی داخلی شرکت دخانیات، فرخ نعمت خواه؛ مشاور مدیرعامل و رئیس مرکز حوزه مدیرعامل و هیئت مدیره، جوشن؛ فرماندار صومعه سرا، آقاجانی؛ مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، فرشید آئینی؛ معاون تولید، فیروزه جامعی؛ معاون بازرگانی، حسین آئینی؛ رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت و امیرحسین آل اسحاق؛  مشاور مدیرعامل در امور اجرایی و رئیس مرکز تحقیقات و نوآوری شرکت و جمعی از مسئولان استانی در این مجتمع برگزار شد.

با افتتاح این سه دستگاه دیزل ژنراتور برق خودتامین و تولید چهار مگاوات انرژی، مجتمع دخانیات گیلان به توان تولید برق مورد نیاز جهت تداوم فعالیت در شرایط اضطرار، دست پیدا می کند.

اهمیت بهره برداری از سه دیزل ژنراتور در مسیر تولید

با بهره برداری از این سه دیزل ژنراتور پس از ۹ ماه تلاش و همت همه ‌جانبه مدیریت شرکت و مدیران مجتمع دخانیات گیلان، برق تولیدی وارد شبکه برق رسانی مجتمع شده تا در شرایط اضطراری و اوج مصرف که صنایع بزرگ و ادارات با وقفه روبرو شده اند، بتواند بی وقفه فرایند تولید را دنبال کند.

بنابر این گزارش «شهیار وهابی»، مدیر مجتمع دخانیات گیلان  در این مراسم گفت: نیروگاه برق خودتامین این مجتمع با تلاش شبانه روزی همکاران مجتمع و با هدف تامین برق مصرفی خطوط تولید مجتمع و همچنین کمک به جبران ناترازی تولید و مصرف برق استان و در راستای کمک به مسئولیت های اجتماعی شرکت دخانیات ایران و همچنین در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر اهمیت موضوع تولید مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی افزود: این پروژه بیش از 20 ماه به طول انجامیده و بیش از 70 درصد عملیات عمرانی و الکتریکال و مکانیکال پروژه طی 9 ماه گذشته اجرایی گردیده است.

تبعات منفی قطعی برق در مجتمع گیلان

مدیر مجتمع دخانیات گیلان یادآور شد: مجتمع دخانیات گیلان طبق برنامه ابلاغی شرکت توزیع برق استان در ماههای اخیر 3 روز در هفته دچار قطعی برق شهری بوده که این مهم علاوه بر فرصت از دست رفته تولید و زیان ناشی از آن، دارای تبعات منفی دیگر در محیط کار و خطوط تولید بوده که با افتتاح و بهره برداری از پروژه مذکور، نارسایی و قطعی برق خطوط تولید از بین خواهد رفت.

وهابی اضافه کرد: این سه دیزل توان برق رسانی به 6000 واحد مسکونی را در یک ساعت خواهد داشت که این امر علاوه بر تامین برق خطوط تولید مجتمع، عمل به رویکرد مسئولانه نسبت به وظایف اجتماعی در قبال همشهریان استان خواهد بود.

«سید ابوالحسن رضوی» رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران نیز در این مراسم اظهار کرد: قطع مکرر برق در سال های اخیر به یکی از موانع تولید برای صنایع و شرکت های بزرگ تبدیل شده است.

وی با تاکید بر لزوم خودکفایی مجموعه های بزرگ صنعتی از انرژی افزود: پس از قطعی های مکرر برق در مجتمع دخانیات گیلان، احداث نیروگاه برای رسیدن به خودکفایی در بخش انرژی کلیدخورد و اکنون به بهره برداری رسید.

رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران با اشاره به اشتغال بیش از هزار کارمند و کارگر و متخصص در مجموعه دخانیات گیلان اضافه کرد: مجتمع دخانیات گیلان از واحدهای سرآمد دخانیات کشور است و سهم بسزایی در اشتغال و اقتصاد ایفا می کند.

خسارت میلیاردی قطعی برق در مجتمع دخانیات گیلان

رضوی با اشاره به تبعات زیانبار قطعی گاه و بی گاه برق در دخانیات گیلان بیان کرد: خاموشی های مکرر در مجتمع دخانیات گیلان به خسارت ده ها میلیاردی منجر می شد.

رئیس هیئت مدیره دخانیات ایران ضمن تشریح برخی از مشکلات و چالش های شرکت دخانیات از جمله بدهی انباشته مالیاتی از گذشته، بیان کرد: تولید شرکت دخانیات ایران در برهه ای از زمان به کمتر از 7 میلیارد نخ در سال رسیده بود و از سوی دیگرپرونده های حقوقی و قضایی زیادی علیه شرکت تشکیل شده بود.

جبران بخش عمده ناترازی های مالی شرکت دخانیات

رضوی از جبران بخش عمده ناترازی های مالی شرکت دخانیات در این دوره خبر داد و  با اشاره به تحول در فرایند تولید در این شرکت افزود: تولید سیگارت در شرکت دخانیات با ادامه روند چهار ماهه نخست سال جاری، به بیش از 10 میلیارد نخ در سال خواهد رسید.

رئیس هیئت مدیره دخانیات ایران با اشاره به رویکرد تعاملی و حمایتی مجموعه مدیریتی حال حاضر اضافه کرد: در گیلان با بیش از 600 کشاورز قرارداد کشت توتون منعقد شده و نتیجه این امر اشتغالزایی در سطح منطقه است.

سطح بالای کیفیت مواد دخانی تولید شده در کشور

بنابر این گزارش «ولی داداشی»؛ نماینده مردم  آستارا در مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاح از 3 دستگاه دیزل ژنراتور برق خود تامین مجتمع دخانیات گیلان، با اشاره به حل چالش اصلی این مجتمع، اظهار کرد: قطعی برق یکی از چالش‌های بزرگ مجتمع دخانیات گیلان بود که با تلاش‌های مدیران و پرسنل مجموعه رفع شد.

وی با اشاره به اهمیت موضوع تولید افزود: حمایت از تولید داخلی توسط شرکت های ایرانی در قوه مقننه و مجریه باید در قالب قانون حمایتی در مقایسه با سایر شرکتهای خارجی در دستور کار قرار بگیرد.

نماینده مردم شهرستان‌ آستارا با اشاره به حمایت شرکت دخانیات از کشاورزان، گفت: شرکت دخانیات از زنجیره تولید و اشتغال به ویژه در بخش کشاورزی پشتیبانی کرده و باید از آن به شکل ویژه حمایت کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سطح بالای کیفیت مواد دخانی تولیدشده در کشور تصریح کرد: میزان برق تولیدی دخانیات گیلان معادل مصرف برق ۶۰۰۰ واحد مسکونی است که به نوبه خود اقدامی موثر است.

آلبوم تصاویر