سیل سیگارهای الکترونیکی قاچاق به بنادر ایالات متحده

سیل سیگارهای الکترونیکی قاچاق به بنادر ایالات متحده

ارسال سیگارهای الکترونیکی قاچاق همچنان به بنادر ایالات متحده ادامه دارد.

لس آنجلس تایمز به نقل از منابع دولتی و صنعتی کشور آمریکا گزارش می‌دهد که هزاران ویپ (سیگار الکترونیکی) طعم‌دار غیرمجاز همچنان از چین وارد ایالات متحده می شود.

بر اساس اطلاعات بررسی شده توسط آسوشیتدپرس، بیش از 11500 محصول منحصربفرد از سیگارهای الکترونیکی در فروشگاه‌های ایالات متحده به فروش می رسد که 27 درصد بیشتر از ماه گذشته است. ارزش این محصولات در 11 ماه اول سال 2023 بیش از 3.2 میلیارد دلار است. 

تقریباً تمام محصولات جدید سیگارهای الکترونیکی یکبار مصرف هستند.

در ماه دسامبر، ماموران فدرال بیش از 1.4 میلیون سیگار الکترونیکی غیرقانونی به ارزش 18 میلیون دلار را در فرودگاه بین‌المللی لس‌آنجلس کشف و ضبط کردند.  ویپ‌های غیرقانونی با برچسب کفش، اسباب بازی و سایر موارد بصورت قاچاق وارد می‌شود و این در حالی است که تعداد محصولات  مصادره شده در حال افزایش است.

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA)  تعداد انگشت شماری از سیگار‌های الکترونیکی را برای افراد سیگاری بزرگسال مجاز دانسته و هنوز در حال بررسی محصولات چندین شرکت بزرگ از جمله  شرکت بزرگ  Juul  است. قانونگذاران این کشور تقریباً تمام سیگارهای الکترونیکی دیگر را غیرقانونی و بسیار مضر می‌دانند.  با این حال، محصولاتی که به دلیل داشتن ضرر کمتر، مجاز اعلام شده، دارای محبوبیت کمتری در میان مصرف‌کنندگان است. 

طبق گفته پایگاه خبری   Circana، مجموع فروش آنها فقط 2.4 درصد از بازار سیگارهای الکترونیکی است.

مدیر فروشگاهی در میشیگان گفت: هیچ کس آنها را نمی خواهد. اگر مردم آنها را می‌خواستند، حتما در قفسه‌ها می‌دیدید.

منبع :  توباکو ریپورتر